بلاگ

محکم کردن سنگ با چسب اپوکسی و یووی

محکم کردن سنگ با چسب اپوکسی و یووی

چسب های اپوکسی جزء چسب های خمیری شکلی هستند که در بسته های یک جزئی و دوجرئی به بازار عرضه می شوند .

در چسب های اپوکسی تک جزء ، تمام اجزای فرموله شده  ، از قبل باهم مخلوط شده و معمولا برای واکنش به دمای بالایی نیاز دارند . این محصولات در دمای پایین ، در یخچال و حتی فریزر نگهداری می شوند . اما نوع دوجزئی متشکل از دو پارت مجزاست که باید قبل از استفاده به مقدار معین ( مطابق با نسبت اختلاط  درج شده ) با یکدیگر ترکیب شوند تا به چسبندگی مطلوب برسند . از آنجایی که این چسب ها بلافاصله بعد از ترکیب ، سفت می شوند . باید به محض ترکیب مورد استفاده قرار گیرند . چنانچه مقداری از آن اضافه آمد ، به هیچ عنوان به داخل ظرف اصلی برنگردانید و آن را دور بریزید .

از ویژگی های اصلی اپوکسی می توان به استحکام فیزیکی و مکانیکی بسیار خوب ، مقاومت بالا در برابر تغییرات حرارتی ( انجماد و ذوب ) و سرعت بالا  اشاره کرد . این دسته از چسب ها را می توان به گونه ای تولید کرد که زمان عمل آوری متفاوتی داشته باشند ، تا به این ترتیب بتوان از آن ها در کاربردهای مختلفی استفاده نمود . این چسب ها تحمل دمای بسیار زیاد را دارند و از قیمت بیشتری در مقایسه با نوع پلی استری برخوردارند .

اپوکسی بهترین چسب سنگ برای داشتن اتصالی  قوی و محکم بروی انواع سنگ ( حتی سنگ سخت و صافی همچون گرانیت ) است . این چسب جزء معدود چسب هایی است که برای کاربردهای مختلف داخلی و خارجی پیشنهاد می شود .

انواع چسب اپوکسی :

  • چسب اپوکسی معمولی ( در دمای محیط)
  • چسب اپوکسی حرارتی ( نیاز به دمای بالا برای انجام واکنش دارد)
  • چسب اپوکسی UV

چسب های اپوکسی معمولی :

چسب هایی دوجزئی که چسبندگی خوبی بروی بسترهای مختلف از خود نشان می دهند و برای چسباندن متریال مختلفی همچون فلزات ، شیشه ، بتن ، سنگ ، چوب ، کاشی ، سرامیک و بسیاری از پلاستیک ها استفاده می شوند .این محصول ساختارشیمیایی قوی دارد و در برابر عوامل بیرونی ( مثل شرایط آب و هوایی و … ) از دوام بسار بالایی برخوردار است . این چسب ها در دمای اتاق قابل نگهداری هستند و برای استفاده باید به مقدار صحیح دوپارت آن را با هم ترکیب کرد .

چسب اپوکسی حرارتی :

این چسب ها به دو صورت تک جزء  و دو جزء مورد استفاده قرا می گیرند . چسب های اپوکسی حرارتی دارای ساختار محکم تر و سفت تری هستند و دارای دمای انتقال زیادی می باشند . از نوع دو جزئی این چسب ها عمدتا برای کاربردهای مقاوم دربرابر درجه حرارت بالا ، مانند بازار هوافضا و تولید خودرو استفاده می شود . در نوع تک جزئی به دلیل از پیش مخلوط بودن اجزاء نگرانی در مورد مشکلات درصد اختلاط وجود ندارد و برای نگهداری به دمای بسیار پایین نیاز است . استفاده از چسب های اپوکسی تک جزئی در سال های اخیر به ویژه در مونتاژ لوازم الکترونیکی اهمیت زیای یافته است .

چسب اپوکسی UV :

چسب هایی که بوسیله جذب اشعه ماوراء بنفش (UV) واکنش می دهد وبرای مونتاژ لوازم الکترونیکی و اتصالات عمومی مانند ماژول سنسور تصویر ، پانل صفحه نمایش و … مورد استفاده قرار می گیرند .

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید